Rozkład dnia
6.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne.Umieszczanie wizytówek
z imieniem na „tablicy obecności”. Indywidualna praca z dziećmi. Zabawy dowolne spontaniczne zgodne
z potrzebami i zainteresowaniami dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy integrujące grupę, zabawy ze śpiewem. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia, w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne. Zaznaczenie na tablicy „kolory dnia”- umownego koloru dla danego dnia tygodnia.
8.20 – 8.30 Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe – rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
8.30 – 9.00 Śniadanie. Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy przy stole. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.Wizualizacja czasu
(np. spożywanie posiłku) przy pomocy „kolorowego zegara”.
9.00 – 11.20 Planowanie dnia „mój dzień w przedszkolu”. Planowanie różnorodnych form aktywności dzieci na „tablicy zadań”. Planowanie pracyw parach, wybór lidera – w grupach starszych. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. a realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, zgodne z podstawą programową ; w tym wycieczki, spacery , wyjścia do teatru, kina itp. Tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, obserwowania’ podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno- technicznych, wspieranie działań twórczych. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu,
w szczególności zajęć ruchowych, sportowych. Zabawy spontaniczne, swobodne.
11.20 – 11.30 Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
11.30 – 12.00 Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.
12.00 – 14.15 Odpoczynek w grupach młodszych. (dzieci 3-letnie) odpoczynek, sen : słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych i czytanych przez nauczyciela
12.00-13.00 ( dzieci 4-letnie) 12.00-12.30 ( dzieci 5-6 letnie) Relaks, /wyciszenie dzieci za pomocą różnorodnych technik relaksacyjnych technik relaksacyjnych, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej
12:30 – 14:15 zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, praca indywidualna, Utrwalenie wcześniej poznanych treści dydaktycznych. Tworzenie różnorodnych sytuacji o charakterze poszerzającym nowo poznane treści, spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub kącikach zainteresowań w sali(w zależności od aury). Działania we współpracy z innymi. Praca samodzielna oraz praca w parach. Zajęcia dodatkowe finansowane przez Miasto
14.20 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe – rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
14.30 – 15.00 Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku.
15.00 – 18.00. Zajęcia dodatkowe . Dowolna działalność dzieci. Indywidualna praca z dziećmi Realizacja zadań wg „tablicy zadań”, samodzielne sprawdzanie stanu realizacji zadań tygodniowych.Podsumowanie realizacji zadań z nauczycielką. Zabawy spontaniczne w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Zabawy muzyczno-ruchowe. Rozchodzenie się dzieci.