Koncepcja
Przedszkole realizuje koncepcję ukierunkowaną na wszechstronny rozwój dziecka.
Misja
Nasze przedszkole:
- zapewnia dzieciom możliwość wielozmysłowego poznawania świata;
- rozbudza zainteresowania , uzdolnienia i talenty dziecka;
- stymuluje wszechstronny rozwój;
- kształtuje u dzieci wiarę we własne siły;
- zapewnia podmiotowe traktowanie dziecka;
- kształtuje postawy moralne, prozdrowotne, proekologiczne;
- zapewnia dzieciom poczucie bezpieczeństwa.
W naszym przedszkolu:
- akceptujemy, szanujemy i przestrzegamy praw dziecka;
- troszczymy się o jego zdrowie fizyczne, psychiczne;
- diagnozujemy postępy i rozwój wychowanków;
- oferujemy wszechstronną pomoc pedagogiczno-psychologiczną;
- nie chronimy nadmiernie przed doświadczeniem niepowodzenia;
- okazujemy szacunek i cierpliwość dla działań dziecka, zachęcamy do ponawiania prób;
- nie narzucamy dziecku niczego , dyskretnie wspieramy na jego prośbę;
- stawiamy wymagania dostosowane do wieku;
- dążymy do ujednolicenia działań wspólnie z rodzicami;
- pozwalamy dzieciom czuć się wolnymi -odpowiedzialnymi poprzez samodzielne podejmowanie decyzji i dokonywanie wyborów;
- analizujemy i oceniamy efekty swojej pracy.
Wizja
- Przedszkole jest placówką otwartą, bezpieczną i przyjazną zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców.
- W przedszkolu promowany jest zdrowy styl życia, zachowania proekologiczne oraz aktywne postawy wobec własnego zdrowia.
- Dzieci wdrażane są do samodzielności w sferze intelektualnej, fizycznej, społeczno-emocjonalnej i artystycznej.
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, którzy współdecydują i uczestniczą w działaniach podejmowanych na rzecz przedszkola.
- Jakość pracy przedszkola jest systematycznie ponoszona poprzez doskonalenie kadry i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w pracy z dziećmi.
- Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
- Działania edukacyjne przedszkola umożliwiają dzieciom osiągnięcie sukcesu w szkole.
- Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska.
- Przedszkole promuje swoją działalność w najbliższym środowisku.
- Przedszkole jest rozpoznawalne w środowisku ze względu na wysoką jakość edukacji i ciekawą ofertę dla dzieci.
- Przedszkole kultywuje tradycje patriotyczne, świąteczne, rodzinne oraz wewnątrz przedszkolne.
- W przedszkolu stosowane są nowatorskie metody i koncepcje pracy: koncepcja planu daltońskiego, koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, Innowacja pedagogiczna „Będę kochać czytać”-czytanie metodą sylabową wg prof. Jagody Cieszyńskiej, elementy metody „Klucz do uczenia się” Lwa Wygotskiego, kinezjologia edukacyjna Paula i Gail Dennisonów, „ Dziecięca matematyka” Prof. Gruszczyk –Kolczyńskiej , metoda projektów.
- Przedszkole prowadzi działania prozdrowotne i proekologiczne.
Absolwent naszego przedszkola
W wyniku realizacji misji, wizji, innowacji pedagogicznych, programu wychowawczego , programu profilaktyki, programu adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola oraz realizowanych koncepcji i nowatorskich metod pracy absolwent powinien:
- być samodzielnym w: samoobsłudze, podejmowaniu swoich decyzji i wyborów, organizowaniu sobie wolnego czasu i własnej pracy;
- zachowywać się kulturalnie, stosować na co dzień zwroty grzecznościowe;
- respektować normy społeczne funkcjonujące w grupie, ze szczególnym uwzględnieniem współdziałania w zespole rówieśników;
- znać swoje prawa i potrafić korzystać z nich;
- być odpowiedzialnym za skutki swoich wyborów- korygować zachowania niewłaściwe;
- dostrzegać i szanować potrzeby drugiego człowieka;
- wyrażać swoje emocje, przeżycia i uczucia w sposób kontrolowany, akceptowany społecznie;
- znać i kultywować tradycje rodzinne oraz narodowe;
- dążyć do rozwijania swoich zdolności i zainteresowań;
- poznawać świat polisensorycznie;
- dostrzegać własny potencjał intelektualny i działać na miarę swoich możliwości;
- świadomie dbać o swój rozwój fizyczny i prowadzić zdrowy tryb życia;
- mieć świadomość możliwości korzystania z instytucji edukacyjnych, kulturalno- oświatowych i publicznych;
- osiągnie dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole;
- czuć się łodzianinem, Polakiem i Europejczykiem.
Razem tworzymy przedszkole, które dzisiejsze, radosne dzieci, zmieni – kiedyś w szczęśliwych twórczych, samodzielnych odpowiedzialnych dorosłych.