Koncepcja
Przedszkole realizuje koncepcję ukierunkowaną na wszechstronny rozwój dziecka.
Misja
Nasze przedszkole:
- Zapewnia dzieciom możliwość wielozmysłowego poznawania świata
- Rozbudza zainteresowania , uzdolnienia i talenty dziecka
- Stymuluje wszechstronny rozwój
- Kształtuje u dzieci wiarę we własne siły
- Zapewnia podmiotowe traktowanie dziecka
- Kształtuje postawy moralne, prozdrowotne, proekologiczne
- Zapewnia dzieciom poczucie bezpieczeństwa
W naszym przedszkolu:
- Akceptujemy, szanujemy i przestrzegamy praw dziecka
- Troszczymy się o jego zdrowie fizyczne, psychiczne
- Diagnozujemy postępy i rozwój wychowanków
- Oferujemy wszechstronną pomoc pedagogiczno-psychologiczną
- Nie chronimy nadmiernie przed doświadczeniem niepowodzenia
- Okazujemy szacunek i cierpliwość dla działań dziecka, zachęcamy do ponawiania prób
- Nie narzucamy dziecku niczego , dyskretnie wspieramy na jego prośbę
- Stawiamy wymagania dostosowane do wieku
- Dążymy do ujednolicenia działań wspólnie z rodzicami
- Pozwalamy dzieciom czuć się wolnymi -odpowiedzialnymi poprzez samodzielne podejmowanie decyzji i dokonywanie wyborów
- Analizujemy i oceniamy efekty swojej pracy.
Wizja
- Przedszkole jest placówką otwartą, bezpieczną i przyjazną zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców
- W przedszkolu promowany jest zdrowy styl życia, zachowania proekologiczne oraz aktywne postawy wobec własnego zdrowia
- Dzieci wdrażane są do samodzielności w sferze intelektualnej, fizycznej, społeczno-emocjonalnej i artystycznej
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, którzy współdecydują i uczestniczą w działaniach podejmowanych na rzecz przedszkola
- Jakość pracy przedszkola jest systematycznie ponoszona poprzez doskonalenie kadry i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w pracy z dziećmi
- Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną
- Działania edukacyjne przedszkola umożliwiają dzieciom osiągnięcie sukcesu w szkole
- Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska
- Przedszkole promuje swoją działalność w najbliższym środowisku
- Przedszkole jest rozpoznawalne w środowisku ze względu na wysoką jakość edukacji i ciekawą ofertę dla dzieci
- Przedszkole kultywuje tradycje patriotyczne, świąteczne, rodzinne oraz wewnątrz przedszkolne
- W przedszkolu stosowane są nowatorskie metody i koncepcje pracy: koncepcja planu daltońskiego, koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, Innowacja pedagogiczna „Będę kochać czytać”-czytanie metodą sylabową wg prof. Jagody Cieszyńskiej, elementy metody „Klucz do uczenia się” Lwa Wygotskiego, kinezjologia edukacyjna Paula i Gail Dennisonów, „ Dziecięca matematyka” Prof. Gruszczyk –Kolczyńskiej , metoda projektów
- Przedszkole prowadzi działania prozdrowotne i proekologiczne
Absolwent naszego przedszkola
W wyniku realizacji misji, wizji, innowacji pedagogicznych, programu wychowawczego , programu profilaktyki, programu adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola oraz realizowanych koncepcji i nowatorskich metod pracy absolwent powinien:
- być samodzielnym w: samoobsłudze, podejmowaniu swoich decyzji i wyborów,
organizowaniu sobie wolnego czasu i własnej pracy - zachowywać się kulturalnie, stosować na co dzień zwroty grzecznościowe.
- respektować normy społeczne funkcjonujące w grupie, ze szczególnym
uwzględnieniem współdziałania w zespole rówieśników. - znać swoje prawa i potrafić korzystać z nich.
- być odpowiedzialnym za skutki swoich wyborów- korygować zachowania niewłaściwe.
- dostrzegać i szanować potrzeby drugiego człowieka.
- wyrażać swoje emocje, przeżycia i uczucia w sposób kontrolowany, akceptowany społecznie.
- znać i kultywować tradycje rodzinne oraz narodowe.
- dążyć do rozwijania swoich zdolności i zainteresowań.
- poznawać świat polisensorycznie.
- dostrzegać własny potencjał intelektualny i działać na miarę swoich możliwości.
- świadomie dbać o swój rozwój fizyczny i prowadzić zdrowy tryb życia.
- mieć świadomość możliwości korzystania z instytucji edukacyjnych,
kulturalno- oświatowych i publicznych. - osiągnie dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole
- czuć się łodzianinem, Polakiem i Europejczykiem
Razem tworzymy przedszkole, które dzisiejsze, radosne dzieci, zmieni – kiedyś w szczęśliwych twórczych, samodzielnych odpowiedzialnych dorosłych