O nas

Jesteśmy pierwszym w Łodzi certyfikowanym Przedszkolem Daltońskim

Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno

Helen Parkhurst

Nauczyciele na co dzień stosują nowatorskie i wszechstronnie aktywizujące dziecko metody pracy. Od kilku lat realizujemy innowacje pedagogiczne, dzięki którym wprowadzone zostały pozytywne zmiany w sposobie organizowania zajęć edukacyjnych dla dzieci. Stawiamy na rozwijanie u dzieci szeroko pojmowanej samodzielności, obowiązkowości odpowiedzialności i umiejętności współpracy z rówieśnikami, a wszystko to w przyjaznej atmosferze dobrej zabawy. Najważniejszymi wartościami są dla nas wzajemna tolerancja, poszanowanie praw, potrzeb i godności drugiego człowieka oraz harmonijny rozwój. Uczymy dzieci zasad społecznego współżycia w grupie, otwartości i twórczego nastawienia do otaczającego świata. W ramach wsparcia i współpracy z Rodzicami organizujemy spotkania i warsztaty ze specjalistami, konsultacje z nauczycielami, wspólne uroczystości okolicznościowe. Od kilku lat wspólnie z rodzicami realizujemy różnorodne projekty edukacyjne. W przedszkolu działa teatr rodziców„5 na 5”.

Baza

Nasze Przedszkole mieści się w piętrowym, przestronnym budynku. Pomieszczenia przedszkola to 12 jasnych, przytulnych, estetycznie urządzone sal dziecięcych, w których kąciki zainteresowań znajdują się w zasięgu ręki dziecka i umożliwiają korzystanie z nich w dowolnej chwili. To wszystko tworzy znakomite warunki i atmosferę sprzyjającą wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Posiadamy, dobrze wyposażoną salą zajęć ruchowych, pokój psychologa, patio.
Obszerna przestrzeń ogrodu przedszkolnego sprzyja organizacji zajęć sportowych, pikników i festynów . Zaspokaja on potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu. Wyposażony jest w sprzęt i urządzenia rekreacyjne. Jest w pełni bezpieczny, wszystkie konstrukcje są posiadają certyfikaty jakości Ogród w naszym przedszkolu jest miejscem radości, odpoczynku i dobrej, bezpiecznej zabawy. Często stanowi miejsce, do którego są przenoszone przy sprzyjającej aurze zajęcia edukacyjne.Posiadamy boisko sportowe – z mini bieżnią oraz grami umożliwiającymi rozwijanie i kształtowanie umiejętności z zakresu różnych obszarów rozwoju dziecka.

Koncepcja

Przedszkole realizuje koncepcję ukierunkowaną na wszechstronny rozwój dziecka.

MISJA

Nasze przedszkole:

  • Zapewnia dzieciom możliwość wielozmysłowego poznawania świata
  • Rozbudza zainteresowania , uzdolnienia i talenty dziecka
  • Stymuluje wszechstronny rozwój
  • Kształtuje u dzieci wiarę we własne siły
  • Zapewnia podmiotowe traktowanie dziecka
  • Kształtuje postawy moralne, prozdrowotne, proekologiczne
  • Zapewnia dzieciom poczucie bezpieczeństwa

W naszym przedszkolu:

  • Akceptujemy, szanujemy i przestrzegamy praw dziecka
  • Troszczymy się o jego zdrowie fizyczne, psychiczne
  • Diagnozujemy postępy i rozwój wychowanków
  • Oferujemy wszechstronną pomoc pedagogiczno-psychologiczną
  • Nie chronimy nadmiernie przed doświadczeniem niepowodzenia
  • Okazujemy szacunek i cierpliwość dla działań dziecka, zachęcamy do ponawiania prób
  • Nie narzucamy dziecku niczego , dyskretnie wspieramy na jego prośbę
  • Stawiamy wymagania dostosowane do wieku
  • Dążymy do ujednolicenia działań wspólnie z rodzicami
  • Pozwalamy dzieciom czuć się wolnymi -odpowiedzialnymi poprzez samodzielne podejmowanie decyzji i dokonywanie wyborów
  • Analizujemy i oceniamy efekty swojej pracy.

WIZJA

  • Przedszkole jest placówką otwartą, bezpieczną i przyjazną zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców
  • W przedszkolu promowany jest zdrowy styl życia, zachowania proekologiczne oraz aktywne postawy wobec własnego zdrowia
  • Dzieci wdrażane są do samodzielności w sferze intelektualnej, fizycznej, społeczno-emocjonalnej i artystycznej
  • Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, którzy współdecydują i uczestniczą w działaniach podejmowanych na rzecz przedszkola
  • Jakość pracy przedszkola jest systematycznie ponoszona poprzez doskonalenie kadry i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w pracy z dziećmi
  • Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną
  • Działania edukacyjne przedszkola umożliwiają dzieciom osiągnięcie sukcesu w szkole
  • Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska
  • Przedszkole promuje swoją działalność w najbliższym środowisku
  • Przedszkole jest rozpoznawalne w środowisku ze względu na wysoką jakość edukacji i ciekawą ofertę dla dzieci
  • Przedszkole kultywuje tradycje patriotyczne, świąteczne, rodzinne oraz wewnątrz przedszkolne
  • W przedszkolu stosowane są nowatorskie metody i koncepcje pracy: koncepcja planu daltońskiego, koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, Innowacja pedagogiczna „Będę kochać czytać”-czytanie metodą sylabową wg prof. Jagody Cieszyńskiej, elementy metody „Klucz do uczenia się” Lwa Wygotskiego, kinezjologia edukacyjna Paula i Gail Dennisonów, „ Dziecięca matematyka” Prof. Gruszczyk –Kolczyńskiej , metoda projektów
  • Przedszkole prowadzi działania prozdrowotne i proekologiczne

ABSOLWENT NASZEGO PRZEDSZKOLA

W wyniku realizacji misji, wizji, innowacji pedagogicznych, programu wychowawczego , programu profilaktyki, programu adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola oraz realizowanych koncepcji i nowatorskich metod pracy absolwent powinien:

  • być samodzielnym w: samoobsłudze, podejmowaniu swoich decyzji i wyborów,
    organizowaniu sobie wolnego czasu i własnej pracy
  • zachowywać się kulturalnie, stosować na co dzień zwroty grzecznościowe.
  • respektować normy społeczne funkcjonujące w grupie, ze szczególnym
    uwzględnieniem współdziałania w zespole rówieśników.
  • znać swoje prawa i potrafić korzystać z nich.
  • być odpowiedzialnym za skutki swoich wyborów- korygować zachowania niewłaściwe.
  • dostrzegać i szanować potrzeby drugiego człowieka.
  • wyrażać swoje emocje, przeżycia i uczucia w sposób kontrolowany, akceptowany społecznie.
  • znać i kultywować tradycje rodzinne oraz narodowe.
  • dążyć do rozwijania swoich zdolności i zainteresowań.
  • poznawać świat polisensorycznie.
  • dostrzegać własny potencjał intelektualny i działać na miarę swoich możliwości.
  • świadomie dbać o swój rozwój fizyczny i prowadzić zdrowy tryb życia.
  • mieć świadomość możliwości korzystania z instytucji edukacyjnych,
    kulturalno- oświatowych i publicznych.
  • osiągnie dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole
  • czuć się łodzianinem, Polakiem i Europejczykiem

Razem tworzymy przedszkole, które dzisiejsze, radosne dzieci, zmieni – kiedyś w szczęśliwych twórczych, samodzielnych odpowiedzialnych dorosłych

Hymn

„To przedszkole nasze piąteczkami zwane”

Do przedszkola idę rano
I spotykam się z kolegą
Buzie mamy uśmiechnięte
Co nas czeka ciekawego

Ref:

To przedszkole nasze
Słońcem malowane
To przedszkole nasze
„piąteczkami „ zwane
Tutaj na zabawie
Czas nam szybko leci
Tutaj każda pani
Kocha swoje dzieci

Tu odkrywam, decyduję,
Uczę się samodzielności.
Tu się bawię z kolegami
Wśród przyjaźni i miłości

Ref:

Wiem jak zdrowo się odżywiać,
Wiem , gdzie Wisła jest na mapie
I tak wiele rzeczy umiem
Że wyliczyć nie potrafię

Ref:

słowa : Dorota Laszczyk
muzyka: Arkadiusz Kupiecki

Dziecko-Rodzic-Nauczyciel

DZIECKO W NASZYM PRZEDSZKOLU :

  • Czuje się bezpiecznie w miłej i serdecznej atmosferze
  • Jest radosne, optymistycznie nastawione do świata i ludzi
  • Jest akceptowane takie, jakie jest
  • Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces na miarę swoich możliwości
  • Jest aktywne, twórcze, wykazuje postawę badawczą
  • Jest samodzielne w: samoobsłudze, podejmowaniu swoich decyzji i wyborów, organizowaniu sobie wolnego czasu
  • Potrafi współdziałać w grupie, przestrzega ustalonych reguł, potrafi radzić sobie z porażką
  • Jest odpowiedzialne
  • Dostrzega i szanuje potrzeby drugiego człowieka
  • Osiągnie dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole

RODZICE W NASZYM PRZEDSZKOLU:

  • Są partnerami przedszkola
  • Darzą personel zaufaniem
  • Są świadomi działań przedszkola
  • Aktywnie włączają się w życie przedszkola
  • Są wspierani przez przedszkole w wypełnianiu ich roli wychowawczej
  • Otrzymują pomoc specjalistów
  • Są na bieżąco informowani o sukcesach i niepowodzeniach dziecka
  • Są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką
  • Popularyzują   działania i osiągnięcia placówki.

NAUCZYCIELE W NASZYM PRZEDSZKOLU:

  • Są aktywni i twórczy, innowacyjni, zaangażowani w pracę przedszkola
  • Indywidualnie, podmiotowo traktują każde dziecko
  • Wspierają rozwój psychofizyczny dziecka, jego umiejętności, predyspozycje i uzdolnienia
  • Pomagają w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dzieci
  • Stosują nowoczesne metody pracy
  • Doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą kwalifikacje zawodowe
  • Współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą
  • Wspierają działania wychowawcze rodziców
  • Są otwarci na opinie Rodziców
  • Prezentują wysoką kulturę osobistą