O nas
Jesteśmy pierwszym w Łodzi certyfikowanym Przedszkolem Daltońskim
Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno
Helen ParkhurstNauczyciele na co dzień stosują nowatorskie i wszechstronnie aktywizujące dziecko metody pracy. Od kilku lat realizujemy innowacje pedagogiczne, dzięki którym wprowadzone zostały pozytywne zmiany w sposobie organizowania zajęć edukacyjnych dla dzieci. Stawiamy na rozwijanie u dzieci szeroko pojmowanej samodzielności, obowiązkowości odpowiedzialności i umiejętności współpracy z rówieśnikami, a wszystko to w przyjaznej atmosferze dobrej zabawy. Najważniejszymi wartościami są dla nas wzajemna tolerancja, poszanowanie praw, potrzeb i godności drugiego człowieka oraz harmonijny rozwój. Uczymy dzieci zasad społecznego współżycia w grupie, otwartości i twórczego nastawienia do otaczającego świata. W ramach wsparcia i współpracy z Rodzicami organizujemy spotkania i warsztaty ze specjalistami, konsultacje z nauczycielami, wspólne uroczystości okolicznościowe. Od kilku lat wspólnie z rodzicami realizujemy różnorodne projekty edukacyjne. W przedszkolu działa teatr rodziców„5 na 5”.
Baza
Nasze Przedszkole mieści się w piętrowym, przestronnym budynku. Pomieszczenia przedszkola to 12 jasnych, przytulnych, estetycznie urządzone sal dziecięcych, w których kąciki zainteresowań znajdują się w zasięgu ręki dziecka i umożliwiają korzystanie z nich w dowolnej chwili. To wszystko tworzy znakomite warunki i atmosferę sprzyjającą wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Posiadamy, dobrze wyposażoną salą zajęć ruchowych, pokój psychologa, patio.
Obszerna przestrzeń ogrodu przedszkolnego sprzyja organizacji zajęć sportowych, pikników i festynów . Zaspokaja on potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu. Wyposażony jest w sprzęt i urządzenia rekreacyjne. Jest w pełni bezpieczny, wszystkie konstrukcje są posiadają certyfikaty jakości Ogród w naszym przedszkolu jest miejscem radości, odpoczynku i dobrej, bezpiecznej zabawy. Często stanowi miejsce, do którego są przenoszone przy sprzyjającej aurze zajęcia edukacyjne.Posiadamy boisko sportowe – z mini bieżnią oraz grami umożliwiającymi rozwijanie i kształtowanie umiejętności z zakresu różnych obszarów rozwoju dziecka.
Koncepcja
Przedszkole realizuje koncepcję ukierunkowaną na wszechstronny rozwój dziecka.
MISJA
Nasze przedszkole:
- Zapewnia dzieciom możliwość wielozmysłowego poznawania świata
- Rozbudza zainteresowania , uzdolnienia i talenty dziecka
- Stymuluje wszechstronny rozwój
- Kształtuje u dzieci wiarę we własne siły
- Zapewnia podmiotowe traktowanie dziecka
- Kształtuje postawy moralne, prozdrowotne, proekologiczne
- Zapewnia dzieciom poczucie bezpieczeństwa
W naszym przedszkolu:
- Akceptujemy, szanujemy i przestrzegamy praw dziecka
- Troszczymy się o jego zdrowie fizyczne, psychiczne
- Diagnozujemy postępy i rozwój wychowanków
- Oferujemy wszechstronną pomoc pedagogiczno-psychologiczną
- Nie chronimy nadmiernie przed doświadczeniem niepowodzenia
- Okazujemy szacunek i cierpliwość dla działań dziecka, zachęcamy do ponawiania prób
- Nie narzucamy dziecku niczego , dyskretnie wspieramy na jego prośbę
- Stawiamy wymagania dostosowane do wieku
- Dążymy do ujednolicenia działań wspólnie z rodzicami
- Pozwalamy dzieciom czuć się wolnymi -odpowiedzialnymi poprzez samodzielne podejmowanie decyzji i dokonywanie wyborów
- Analizujemy i oceniamy efekty swojej pracy.
WIZJA
- Przedszkole jest placówką otwartą, bezpieczną i przyjazną zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców
- W przedszkolu promowany jest zdrowy styl życia, zachowania proekologiczne oraz aktywne postawy wobec własnego zdrowia
- Dzieci wdrażane są do samodzielności w sferze intelektualnej, fizycznej, społeczno-emocjonalnej i artystycznej
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, którzy współdecydują i uczestniczą w działaniach podejmowanych na rzecz przedszkola
- Jakość pracy przedszkola jest systematycznie ponoszona poprzez doskonalenie kadry i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w pracy z dziećmi
- Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną
- Działania edukacyjne przedszkola umożliwiają dzieciom osiągnięcie sukcesu w szkole
- Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska
- Przedszkole promuje swoją działalność w najbliższym środowisku
- Przedszkole jest rozpoznawalne w środowisku ze względu na wysoką jakość edukacji i ciekawą ofertę dla dzieci
- Przedszkole kultywuje tradycje patriotyczne, świąteczne, rodzinne oraz wewnątrz przedszkolne
- W przedszkolu stosowane są nowatorskie metody i koncepcje pracy: koncepcja planu daltońskiego, koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, Innowacja pedagogiczna „Będę kochać czytać”-czytanie metodą sylabową wg prof. Jagody Cieszyńskiej, elementy metody „Klucz do uczenia się” Lwa Wygotskiego, kinezjologia edukacyjna Paula i Gail Dennisonów, „ Dziecięca matematyka” Prof. Gruszczyk –Kolczyńskiej , metoda projektów
- Przedszkole prowadzi działania prozdrowotne i proekologiczne
ABSOLWENT NASZEGO PRZEDSZKOLA
W wyniku realizacji misji, wizji, innowacji pedagogicznych, programu wychowawczego , programu profilaktyki, programu adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola oraz realizowanych koncepcji i nowatorskich metod pracy absolwent powinien:
- być samodzielnym w: samoobsłudze, podejmowaniu swoich decyzji i wyborów,
organizowaniu sobie wolnego czasu i własnej pracy - zachowywać się kulturalnie, stosować na co dzień zwroty grzecznościowe.
- respektować normy społeczne funkcjonujące w grupie, ze szczególnym
uwzględnieniem współdziałania w zespole rówieśników. - znać swoje prawa i potrafić korzystać z nich.
- być odpowiedzialnym za skutki swoich wyborów- korygować zachowania niewłaściwe.
- dostrzegać i szanować potrzeby drugiego człowieka.
- wyrażać swoje emocje, przeżycia i uczucia w sposób kontrolowany, akceptowany społecznie.
- znać i kultywować tradycje rodzinne oraz narodowe.
- dążyć do rozwijania swoich zdolności i zainteresowań.
- poznawać świat polisensorycznie.
- dostrzegać własny potencjał intelektualny i działać na miarę swoich możliwości.
- świadomie dbać o swój rozwój fizyczny i prowadzić zdrowy tryb życia.
- mieć świadomość możliwości korzystania z instytucji edukacyjnych,
kulturalno- oświatowych i publicznych. - osiągnie dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole
- czuć się łodzianinem, Polakiem i Europejczykiem
Razem tworzymy przedszkole, które dzisiejsze, radosne dzieci, zmieni – kiedyś w szczęśliwych twórczych, samodzielnych odpowiedzialnych dorosłych
Hymn
„To przedszkole nasze piąteczkami zwane”
Do przedszkola idę rano
I spotykam się z kolegą
Buzie mamy uśmiechnięte
Co nas czeka ciekawego
Ref:
To przedszkole nasze
Słońcem malowane
To przedszkole nasze
„piąteczkami „ zwane
Tutaj na zabawie
Czas nam szybko leci
Tutaj każda pani
Kocha swoje dzieci
Tu odkrywam, decyduję,
Uczę się samodzielności.
Tu się bawię z kolegami
Wśród przyjaźni i miłości
Ref:
Wiem jak zdrowo się odżywiać,
Wiem , gdzie Wisła jest na mapie
I tak wiele rzeczy umiem
Że wyliczyć nie potrafię
Ref:
słowa : Dorota Laszczyk
muzyka: Arkadiusz Kupiecki
Dziecko-Rodzic-Nauczyciel
DZIECKO W NASZYM PRZEDSZKOLU :
- Czuje się bezpiecznie w miłej i serdecznej atmosferze
- Jest radosne, optymistycznie nastawione do świata i ludzi
- Jest akceptowane takie, jakie jest
- Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces na miarę swoich możliwości
- Jest aktywne, twórcze, wykazuje postawę badawczą
- Jest samodzielne w: samoobsłudze, podejmowaniu swoich decyzji i wyborów, organizowaniu sobie wolnego czasu
- Potrafi współdziałać w grupie, przestrzega ustalonych reguł, potrafi radzić sobie z porażką
- Jest odpowiedzialne
- Dostrzega i szanuje potrzeby drugiego człowieka
- Osiągnie dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole
RODZICE W NASZYM PRZEDSZKOLU:
- Są partnerami przedszkola
- Darzą personel zaufaniem
- Są świadomi działań przedszkola
- Aktywnie włączają się w życie przedszkola
- Są wspierani przez przedszkole w wypełnianiu ich roli wychowawczej
- Otrzymują pomoc specjalistów
- Są na bieżąco informowani o sukcesach i niepowodzeniach dziecka
- Są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką
- Popularyzują działania i osiągnięcia placówki.
NAUCZYCIELE W NASZYM PRZEDSZKOLU:
- Są aktywni i twórczy, innowacyjni, zaangażowani w pracę przedszkola
- Indywidualnie, podmiotowo traktują każde dziecko
- Wspierają rozwój psychofizyczny dziecka, jego umiejętności, predyspozycje i uzdolnienia
- Pomagają w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dzieci
- Stosują nowoczesne metody pracy
- Doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą kwalifikacje zawodowe
- Współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą
- Wspierają działania wychowawcze rodziców
- Są otwarci na opinie Rodziców
- Prezentują wysoką kulturę osobistą